JP Morgen: Bitcoin madencileri beş aydır zararına üretim yapıyor
JP Morgen: Bitcoin madencileri beş aydır zararına üretim yapıyor
Bitcoin fiyatlarının uzun süredir üretim maliyetlerinin altında seyretmesi, kripto madenciliği sektöründe karlılığı baskılıyor. JP Morgen’ın yayımladığı son değerlendirmeye göre, Bitcoin'in tahmini üretim maliyetinin altında üst üste 5 ay işlem görmesi nedeniyle madencilerin yaklaşık yüzde 20'si zarar ediyor.JP Morgen değerlendirmesine göre Bitcoin son 5 aydır üretim maliyetleri altında fiyatlanıyor.
JPMorgan değerlendirmesine göre Bitcoin son 5 aydır üretim maliyetleri altında fiyatlanıyor.ÜRETİM MALİYETİ 78 BİN DOLAR SEVİYESİNDEBanka analistlerinin hesaplamalarına göre bir Bitcoin'in ortalama üretim maliyeti yaklaşık 78 bin dolar seviyesinde bulunuyor. Buna karşılık Bitcoin'in 63 bin dolar civarında işlem görmesi, birçok madencinin zararına üretim yapmasına neden oluyor.MADENCİLERİN YÜZDE 20’Sİ ZARAR EDİYORCoinShares'in 2026 yılının ilk çeyreğine ilişkin madencilik raporunu değerlendiren JPMorgan, mevcut fiyat seviyelerinde küresel madencilik faaliyetlerinin yaklaşık yüzde 20'sinin zarar ettiğini belirtti.Analistler, Bitcoin fiyatının üretim maliyetinin altında kalmasının özellikle yüksek enerji maliyetleriyle çalışan ve verimliliği düşük olan madencileri daha fazla baskı altına aldığını ifade etti.MADENCİLER SATIŞA YÖNELDİHalka açık madencilik şirketleri, faaliyet giderlerini karşılamak amacıyla 2026'nın ilk çeyreğinde 32 binden fazla Bitcoin sattı. Bu miktarın, söz konusu şirketlerin 2025'in tamamında gerçekleştirdiği toplam satışın üzerinde olduğu belirtildi.Analistlere göre mevcut tablo, madencilik sektöründe birleşme ve satın almaları hızlandırabilecek bir konsolidasyon sürecini tetikleyebilir.Öte yandan sektördeki finansal baskının devam etmesi, kripto para piyasasında fiyat oynaklığının yüksek kalmasına da neden olabilir.227 MİLYON DOLARLIK NET ÇIKIŞKripto para piyasasında yalnızca madenciler değil, kurumsal yatırımcılar da daha temkinli bir pozisyon alıyor.14-18 Haziran haftasında spot Bitcoin ETF'lerinden toplam 227 milyon dolarlık net çıkış gerçekleşti. Böylece yatırımcıların Bitcoin fonlarından para çektiği dönem üst üste altıncı haftaya taşınmış oldu.ETHEREUM’DA SATIŞ BASKISIBenzer bir tablo Ethereum tarafında da görülüyor. Aynı dönemde spot Ethereum ETF'lerinden 10,05 milyon dolarlık net çıkış yaşandı.Bitcoin ve Ethereum fonlarında arka arkaya görülen çıkışlar, yatırımcıların büyük kripto varlıklara yönelik risk iştahının zayıf kaldığını ortaya koyuyor.YATIRIMCILAR ALTCOİNLERE YÖNELDİÖte yandan sermaye akışlarında dikkat çekici bir yön değişimi yaşanıyor. Büyük kripto paralardan çıkan yatırımcıların bir bölümü alternatif dijital varlıklara yönelmeye başladı.Geçen hafta SOL ETF'lerine 7,11 milyon dolar, XRP ETF'lerine 10,66 milyon dolar ve HYPE ETF'lerine ise 27,95 milyon dolarlık net giriş kaydedildi.Piyasa uzmanları, yatırımcıların daha yüksek büyüme potansiyeli gördükleri altcoin projelerine yönelerek portföylerini çeşitlendirmeye çalıştığını ve bu eğilimin önümüzdeki dönemde de devam edebileceğini değerlendiriyor.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.