SGK, borç yapılandırma süresi uzatıldı: Taksit sayısı 72 aya çıkarıldı
SGK, borç yapılandırma süresi uzatıldı: Taksit sayısı 72 aya çıkarıldı
SGK, prim borçları ve idari para cezalarının yapılandırılmasına ilişkin uygulama genelgeyi yayımladı. Yeni düzenlemeyle birlikte başvuru ve ilk taksit ödeme tarihi 31 Ağustos 2026 tarihine kadar uzatılırken, taksit süresi 72 aya çıkarıldı. İşte detaylar…
Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK), işverenleri ve Bağ-Kur’luları yakından ilgilendiren prim borçları ve idari para cezalarının yapılandırılmasına ilişkin genelgeyi yayımladı.Yeni düzenlemeye göre 2026 Haziran ayı dahil olmak üzere bu dönemden önceki aylara ait borçlar 31 Ağustos 2026 tarihine kadar tebliğ edilip kesinleşen idari para cezaları yapılandırma kapsamına alındı.TAKSİT SÜRESİ 72 AYA ÇIKARILDIYapılandırma kapsamında azami tecil yani taksitlendirme süresi 36 aydan 72 aya çıkarıldı. Teminatsız tecil işlem limiti ise 10 milyon lira olarak güncellendi. Toplam borcun 10 milyon lirayı aşması halinde, yalnızca aşan tutarın yarısı kadar teminat istenecekSON BAŞVURU TARİHİ 31 AĞUSTOSYapılandırmadan yararlanmak isteyenlerin ilk taksiti en geç 31 Ağustos 2026’ya kadar ödemesi gerekiyor. Bu tarihe kadar yapılacak işlemlerde tecil faiz oranı yüzde 39 yerine yüzde 29 olarak uygulanacak. İlk taksitin ödenmesiyle birlikte haciz, icra ve satış işlemleri durdurulacak. Araçlar üzerindeki yakalama şerhlerinin de kaldırılabilmesinin önü açılacak.
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.