Çin’in tüketim piyasasındaki istikrarlı büyüme eğilimi devam ediyor
Gündem
25.03.2025 - 16:47, Güncelleme:
25.03.2025 - 16:47 38 kez okundu.
Çin’in tüketim piyasasındaki istikrarlı büyüme eğilimi devam ediyor
Çin’de uygulamaya konulan tüketimi teşvik politikalarının etkisiyle, 2025 yılının başından itibaren tüketim piyasasında istikrarlı büyüme eğiliminin sürdüğü bildirildi.
Çin’de uygulamaya konulan tüketimi teşvik politikalarının etkisiyle, 2025 yılının başından itibaren tüketim piyasasında istikrarlı büyüme eğiliminin sürdüğü bildirildi.
Çin Ticaret Bakanlığı tarafından bugün yayımlanan verilere göre, 2025 yılının ocak–şubat döneminde tüketim mallarının perakende satış hacmi, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4 artarak 8,37 trilyon yuan seviyesine ulaştı. Bu büyüme oranı, geçen yılın ortalama büyüme hızından 0,5 puan daha yüksek gerçekleşti.
Ayrıca, mal perakende satış hacmi yüzde 3,9 oranında büyüme gösterdi. Lokantacılık (yeme-içme) gelirleri yüzde 4,3 oranında artış kaydetti. Hizmet sektöründeki perakende hacim yüzde 4,9 oranında yükseldi. İnternet üzerinden yapılan perakende satışlar ise yüzde 7,3 artış gösterdi. Özellikle yeni enerjili araçlar, yüzde 35,5’lik satış artışıyla dikkat çekti.
Çin Ticaret Bakanlığı Piyasa İşleyişi ve Tüketim Teşvik Genel Müdürü Li Gang, yaptığı açıklamada, ulusal tüketim piyasasının güçlü direnç, geniş potansiyel ve yeterli dinamizme sahip olduğunu vurguladı.
Li, yürürlüğe giren tüketim destekleyici politikaların etkisinin bu yıl devam edeceğini ve piyasanın istikrarlı büyüme eğilimini koruyacağını belirtti.
Hibya Haber Ajansı
Çin’de uygulamaya konulan tüketimi teşvik politikalarının etkisiyle, 2025 yılının başından itibaren tüketim piyasasında istikrarlı büyüme eğiliminin sürdüğü bildirildi.
Çin’de uygulamaya konulan tüketimi teşvik politikalarının etkisiyle, 2025 yılının başından itibaren tüketim piyasasında istikrarlı büyüme eğiliminin sürdüğü bildirildi.
Çin Ticaret Bakanlığı tarafından bugün yayımlanan verilere göre, 2025 yılının ocak–şubat döneminde tüketim mallarının perakende satış hacmi, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 4 artarak 8,37 trilyon yuan seviyesine ulaştı. Bu büyüme oranı, geçen yılın ortalama büyüme hızından 0,5 puan daha yüksek gerçekleşti.
Ayrıca, mal perakende satış hacmi yüzde 3,9 oranında büyüme gösterdi. Lokantacılık (yeme-içme) gelirleri yüzde 4,3 oranında artış kaydetti. Hizmet sektöründeki perakende hacim yüzde 4,9 oranında yükseldi. İnternet üzerinden yapılan perakende satışlar ise yüzde 7,3 artış gösterdi. Özellikle yeni enerjili araçlar, yüzde 35,5’lik satış artışıyla dikkat çekti.
Çin Ticaret Bakanlığı Piyasa İşleyişi ve Tüketim Teşvik Genel Müdürü Li Gang, yaptığı açıklamada, ulusal tüketim piyasasının güçlü direnç, geniş potansiyel ve yeterli dinamizme sahip olduğunu vurguladı.
Li, yürürlüğe giren tüketim destekleyici politikaların etkisinin bu yıl devam edeceğini ve piyasanın istikrarlı büyüme eğilimini koruyacağını belirtti.
Hibya Haber Ajansı
Hibya Haber Ajansı, Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.