Bakan Tunç: Soruşturmaları, yargı tacizi şeklinde değerlendirmek şuursuz bir harekettir
Gündem
15.11.2024 - 12:05, Güncelleme:
15.11.2024 - 12:05 40 kez okundu.
Bakan Tunç: Soruşturmaları, yargı tacizi şeklinde değerlendirmek şuursuz bir harekettir
Eskişehir, 15 Kasım (Hibya) – Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, bağımsız ve tarafsız yargının başlatmış olduğu soruşturmaları, yargı tacizi şeklinde değerlendirmenin şuursuz bir hareket olduğunu söyledi.
Adalet Bakanı Tunç, Eskişehir’de ülke gündemine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bakan Tunç’un konuşmasından bazı satır başları şöyle:
“Dün yasalaşan Noterlik ve bazı kanunlarda değişik düzenlenmelerinde de önemli yenilikler var. Özellikle yargı hizmetlerinin etkinliğinin artırılması ve alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin etkinliğinin artırılması, arabuluculuğun daha işlevsel hale getirilmesi, 20 yıl tecrübeye sahip hukukçuların arabulucu olma imkanı, yine tarafların arabuluculuğa teşvikini sağlayan bazı düzenlemelerin yapılmış olması, yine Arabuluculuk Kanunumuzda bazı boşluklar vardı. Taşınmaz devrine ilişkin anlaşmaların tapuya şerhiyle ilgili problemler, tüm bunlar 9. Yargı Paketi’nde çözümlenmiş oldu.
Yine istinaf ve temyiz kanun yollarındaki süreçlerin sadeleştirilmesine, orada bazı dosyaların beklemesini önlemeye yönelik birtakım düzenlemeler oldu. Hukuk Mesleklerine Girişi Sınavı uygulamasına başlamıştık, orada da yine bazı derslerin ilave edilmesi zorunluluğu vardı. Bunların hepsi düzenlendi.
Özellikle çok gündem olan sosyal medya, yazılı ya da görsel mecralarda hakaret suçları çok yaygınlaştı. Bu suçlar, adliyeye intikal etmesi, uzlaştırma kapsamında olması nedeniyle de suç işlenmesi hakaret suçları bakımından çok arttı. Bunu önleyecek çok önemli bir düzenlemeyi de Meclisimiz hayata geçirmiş oldu.
Özellikle hakaret suçlarının, uzlaştırma kapsamından alınıp ön ödemeye tabi tutulmasıyla beraber, bu suçlarda önemli ölçüde azalma olacağını düşünüyoruz. Burada bir caydırıcılığın olacağını düşünüyoruz.
Çocuk Koruma Kanunu ile ilgili de 9. Yargı Paketi’nde önemli bir düzenlemeyi hayata geçirdik. Özellikle çocuklarla ilgili tedbirlerin uygulanmasında görev alacak personellerle ilgili düzenlemeler var.
Noterlik Kanunu’nda da noterlik hizmetlerinin daha etkin hale gelmesi, hafta sonu çalışabilmelerine ilişkin uygulama başlamıştı bunun yasal altyapısının yerine getirilmesi. Çünkü vatandaşlarımız hafta içi işinde gücünde oluyor, hafta sonu noterlere giderek kendi işlemini çok rahat yapabiliyor. Nöbetçi noter uygulamasının yasal altyapısı henüz yapılmamıştı. Bu da gerçekleşmiş oldu.
Boşanma davalarında özellikle tabii aile hukukuyla ilgili sorunları ortadan kaldıracak gerek boşanma gerek diğer boşanmanın maddi sonuçlarıyla ilgili bizim ayrıntılı bir çalışmamız var. Yasalaşan kanunda bir özelikle hem Anaysa Mahkememizin iptali doğrultusunda bir hüküm getirdik. Orada da reddedilen bir boşanma davasından sonra 3 yıl bekleme süresinin çok uzun olduğunu, tarafların sonraki hayatlarını kurma noktasında çok sıkıntıya girdiklerini görüyoruz. Bu 3 yıllık süreyi 1 yıla indirerek oradaki süreyi de kısaltmış olduk. Tarafların, özellikle kadınların mağduriyetinin önlenmesi noktasında önemli bir düzenlemedir.
Suçluların ıslahı önemli. Cezaevlerinden tahliye olduktan sonra suçluların, bir daha suç işlememesini sağlamak lazım. Ceza adaletinin en önemli amacı budur. Dolayısıyla suçu ve suçluyu önlemek, toplumu suçtan korumak için ne gerekiyorsa yapmanın gayreti içerisindeyiz. Bu kapsamda da özellikle suçluların, hükümlülerin cezaevlerinde eğitim almasını önemsiyoruz. Onların bir meslek sahibi olmalarını önemsiyoruz.
Memurların, avukatlık stajı yapabilmesiyle ilgili uygulama başlamıştı. Orada da yine bazı eksiklikler vardı. Hem 9. Yargı Paketi hem en son noterlik ve bazı kanunlarda değişiklik içeren düzenlemeler buna benzer çok sayıda maddeden ibarettir.
Yargı Reformu Strateji Belgemiz, hemen hemen tamamlandı. Bütün görüşler alındı. Hazırlık çerçevesi içerisinde özellikle hukukun üstünlüğünü esas alan, öngörülebilir ve gecikmeyen bir adalet sisteminin tesisi konusunda çok önemli hususlara değinen bir Yargı Reformu Strateji Belgesi olacak. Önümüzdeki 4 yılı kapsayacak.
Ceza Mahkemesi Kanunumuzda tutuklama sebepleriyle ilgili bazı sorunlar söz konusu. 2 yılın altındaki suçlar bakımından Ceza Mahkemesi Kanunumuzda tutuklama yasağı söz konusu. Burada tabii vücut bütünlüğüne müdahale şeklindeki suçlar bakımından tutuklama yasağı söz konusu değil. Uygulamadaki sorunları ortadan kaldırmaya yönelik 2 yılın altındaki suçlar bakımından tutuklama yasağı olsun ancak burada özellikle kamu düzenini bozmaya, suçun işleniş şekline ve kişinin suç işleme eğilimine yönelik değerlendirmeyi hakimlerimiz yapabilsin. Bu konudaki düzenlemeyi de inşallah hayata geçirmiş olacağız.
Ankara Büyükşehir Belediye ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin özellikle birtakım organizasyonlarıyla ilgili bir inceleme başlatıldı. İçişleri Bakanlığı tarafından müfettişler gönderildi. Onlar incelemelerini yapıyorlar. Belediyelerinin, kamu idarelerinin denetimi söz konusu. Denetimden çekinmeye gerek yok. Eğer bir eksiğiniz, kusurunuz varsa telaşlanırsınız. Ama bir eksiğiniz yoksa, müfettişin özellikle araştırmak istediği konularla ilgili olarak cevaplarını verirseniz zaten bir telaşınıza gerek yok. Burada bir suçluluk telaşında bulunmamak gerekir. Yargıyla ilgili cümleler kurarken de haddi aşmamak gerekir. Yargı tacizi ne demek? Türkiye Cumhuriyeti Devleti, bir hukuk devletidir.
Bağımsız ve tarafsız yargının başlatmış olduğu soruşturmaları, yargı tacizi şeklinde değerlendirmek şuursuz bir harekettir. Özellikle belli sorumluluk makamında olan kişilerin, kamu yöneticilerinin, belediye başkanlarının yargıyla ilgili cümleleri sarf ederken çok dikkatli olması lazım.”
Hibya Haber Ajansı
Eskişehir, 15 Kasım (Hibya) – Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, bağımsız ve tarafsız yargının başlatmış olduğu soruşturmaları, yargı tacizi şeklinde değerlendirmenin şuursuz bir hareket olduğunu söyledi.
Adalet Bakanı Tunç, Eskişehir’de ülke gündemine ilişkin açıklamalarda bulundu.
Bakan Tunç’un konuşmasından bazı satır başları şöyle:
“Dün yasalaşan Noterlik ve bazı kanunlarda değişik düzenlenmelerinde de önemli yenilikler var. Özellikle yargı hizmetlerinin etkinliğinin artırılması ve alternatif uyuşmazlık çözüm yöntemlerinin etkinliğinin artırılması, arabuluculuğun daha işlevsel hale getirilmesi, 20 yıl tecrübeye sahip hukukçuların arabulucu olma imkanı, yine tarafların arabuluculuğa teşvikini sağlayan bazı düzenlemelerin yapılmış olması, yine Arabuluculuk Kanunumuzda bazı boşluklar vardı. Taşınmaz devrine ilişkin anlaşmaların tapuya şerhiyle ilgili problemler, tüm bunlar 9. Yargı Paketi’nde çözümlenmiş oldu.
Yine istinaf ve temyiz kanun yollarındaki süreçlerin sadeleştirilmesine, orada bazı dosyaların beklemesini önlemeye yönelik birtakım düzenlemeler oldu. Hukuk Mesleklerine Girişi Sınavı uygulamasına başlamıştık, orada da yine bazı derslerin ilave edilmesi zorunluluğu vardı. Bunların hepsi düzenlendi.
Özellikle çok gündem olan sosyal medya, yazılı ya da görsel mecralarda hakaret suçları çok yaygınlaştı. Bu suçlar, adliyeye intikal etmesi, uzlaştırma kapsamında olması nedeniyle de suç işlenmesi hakaret suçları bakımından çok arttı. Bunu önleyecek çok önemli bir düzenlemeyi de Meclisimiz hayata geçirmiş oldu.
Özellikle hakaret suçlarının, uzlaştırma kapsamından alınıp ön ödemeye tabi tutulmasıyla beraber, bu suçlarda önemli ölçüde azalma olacağını düşünüyoruz. Burada bir caydırıcılığın olacağını düşünüyoruz.
Çocuk Koruma Kanunu ile ilgili de 9. Yargı Paketi’nde önemli bir düzenlemeyi hayata geçirdik. Özellikle çocuklarla ilgili tedbirlerin uygulanmasında görev alacak personellerle ilgili düzenlemeler var.
Noterlik Kanunu’nda da noterlik hizmetlerinin daha etkin hale gelmesi, hafta sonu çalışabilmelerine ilişkin uygulama başlamıştı bunun yasal altyapısının yerine getirilmesi. Çünkü vatandaşlarımız hafta içi işinde gücünde oluyor, hafta sonu noterlere giderek kendi işlemini çok rahat yapabiliyor. Nöbetçi noter uygulamasının yasal altyapısı henüz yapılmamıştı. Bu da gerçekleşmiş oldu.
Boşanma davalarında özellikle tabii aile hukukuyla ilgili sorunları ortadan kaldıracak gerek boşanma gerek diğer boşanmanın maddi sonuçlarıyla ilgili bizim ayrıntılı bir çalışmamız var. Yasalaşan kanunda bir özelikle hem Anaysa Mahkememizin iptali doğrultusunda bir hüküm getirdik. Orada da reddedilen bir boşanma davasından sonra 3 yıl bekleme süresinin çok uzun olduğunu, tarafların sonraki hayatlarını kurma noktasında çok sıkıntıya girdiklerini görüyoruz. Bu 3 yıllık süreyi 1 yıla indirerek oradaki süreyi de kısaltmış olduk. Tarafların, özellikle kadınların mağduriyetinin önlenmesi noktasında önemli bir düzenlemedir.
Suçluların ıslahı önemli. Cezaevlerinden tahliye olduktan sonra suçluların, bir daha suç işlememesini sağlamak lazım. Ceza adaletinin en önemli amacı budur. Dolayısıyla suçu ve suçluyu önlemek, toplumu suçtan korumak için ne gerekiyorsa yapmanın gayreti içerisindeyiz. Bu kapsamda da özellikle suçluların, hükümlülerin cezaevlerinde eğitim almasını önemsiyoruz. Onların bir meslek sahibi olmalarını önemsiyoruz.
Memurların, avukatlık stajı yapabilmesiyle ilgili uygulama başlamıştı. Orada da yine bazı eksiklikler vardı. Hem 9. Yargı Paketi hem en son noterlik ve bazı kanunlarda değişiklik içeren düzenlemeler buna benzer çok sayıda maddeden ibarettir.
Yargı Reformu Strateji Belgemiz, hemen hemen tamamlandı. Bütün görüşler alındı. Hazırlık çerçevesi içerisinde özellikle hukukun üstünlüğünü esas alan, öngörülebilir ve gecikmeyen bir adalet sisteminin tesisi konusunda çok önemli hususlara değinen bir Yargı Reformu Strateji Belgesi olacak. Önümüzdeki 4 yılı kapsayacak.
Ceza Mahkemesi Kanunumuzda tutuklama sebepleriyle ilgili bazı sorunlar söz konusu. 2 yılın altındaki suçlar bakımından Ceza Mahkemesi Kanunumuzda tutuklama yasağı söz konusu. Burada tabii vücut bütünlüğüne müdahale şeklindeki suçlar bakımından tutuklama yasağı söz konusu değil. Uygulamadaki sorunları ortadan kaldırmaya yönelik 2 yılın altındaki suçlar bakımından tutuklama yasağı olsun ancak burada özellikle kamu düzenini bozmaya, suçun işleniş şekline ve kişinin suç işleme eğilimine yönelik değerlendirmeyi hakimlerimiz yapabilsin. Bu konudaki düzenlemeyi de inşallah hayata geçirmiş olacağız.
Ankara Büyükşehir Belediye ve İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin özellikle birtakım organizasyonlarıyla ilgili bir inceleme başlatıldı. İçişleri Bakanlığı tarafından müfettişler gönderildi. Onlar incelemelerini yapıyorlar. Belediyelerinin, kamu idarelerinin denetimi söz konusu. Denetimden çekinmeye gerek yok. Eğer bir eksiğiniz, kusurunuz varsa telaşlanırsınız. Ama bir eksiğiniz yoksa, müfettişin özellikle araştırmak istediği konularla ilgili olarak cevaplarını verirseniz zaten bir telaşınıza gerek yok. Burada bir suçluluk telaşında bulunmamak gerekir. Yargıyla ilgili cümleler kurarken de haddi aşmamak gerekir. Yargı tacizi ne demek? Türkiye Cumhuriyeti Devleti, bir hukuk devletidir.
Bağımsız ve tarafsız yargının başlatmış olduğu soruşturmaları, yargı tacizi şeklinde değerlendirmek şuursuz bir harekettir. Özellikle belli sorumluluk makamında olan kişilerin, kamu yöneticilerinin, belediye başkanlarının yargıyla ilgili cümleleri sarf ederken çok dikkatli olması lazım.”
Hibya Haber Ajansı
Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.