İhracatta hedef ülkeler belirlendi
Gündem
31.01.2025 - 09:35, Güncelleme:
31.01.2025 - 09:35 42 kez okundu.
İhracatta hedef ülkeler belirlendi
Ticaret Bakanlığı, 2025 yılında "55 ülkeyi ihracatta hedef ülkeler" olarak belirledi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada 2025 yılı için başlatılan hedef ülkelerin belirlenmesi çalışmalarının ilk aşamasında, halihazırda bakanlıkça yürütülen Uzak Ülkeler ve İslam İşbirliği Teşkilatı Üyeleri ile İhracatı Geliştirme Stratejileri çerçevesinde tespit edilen ülkelere yönelik ihracatın geliştirilmesi odaklı faaliyetlerin etkisinin izlenebilmesi ve listemizde sadece asgari düzeyde değişiklik yapılması amacıyla bu Stratejiler kapsamındaki 35 ülkenin tamamının 2024 yılında olduğu gibi, 2025 yılında da ihracatta hedef ülkeler listesine alınmış durumda olduğu bildirildi.
Tüm değerlendirmeler sonucunda, bakanlıkça yürütülen 973 sayılı İhracat Destekleri Hakkında Karar çerçevesinde ilave destek uygulanmak üzere belirlenen 55 ülke şu şekilde sıralandı:
“Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Azerbaycan, Bahreyn, Bangladeş, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Bosna Hersek, Brezilya, Cezayir, Çekya, Çin Halk Cumhuriyeti, Endonezya, Etiyopya, Fas, Fildişi Sahili, Filipinler, Fransa, Gana, Güney Afrika Cumhuriyeti, Güney Kore, Hindistan, Irak, İspanya, İtalya, Japonya, Kamboçya, Kanada, Katar, Kenya, Kolombiya, Kuveyt, Libya, Malezya, Meksika, Mısır, Nijerya, Özbekistan, Pakistan, Peru, Portekiz, Romanya, Rusya Federasyonu, Senegal, Sırbistan, Suudi Arabistan, Şili, Tanzanya, Tayland, Tunus, Umman, Ürdün, Venezuela ve Vietnam.”
2025 yılı için ihracatta hedef ülkeler listesine yeni olarak ‘Irak ve Sırbistan’ın dahil edildiği belirtilen açıklamada şöyle denildi:
“Hedef ülkeler belirlenirken, her yıl olduğu gibi 2025 yılında da küresel siyasi ve ekonomik konjonktür dikkate alınarak, geleneksel pazarlarımızdaki muhtemel daralmanın ihracatımıza etkilerinin azaltılması ve alternatif pazarlara ihracatımızın arttırılması hedefleri doğrultusunda firmalarımızın yönlendirilebileceği farklı hedef pazarların tespit edilmesi amacıyla Makroekonomik Göstergeler, Büyüme-Pay Matrisi ve Pazar Çeşitlendirmesi Analizleri temel alınarak çalışmalar yapılmıştır.”
Hibya Haber Ajansı
Ticaret Bakanlığı, 2025 yılında "55 ülkeyi ihracatta hedef ülkeler" olarak belirledi.
Bakanlıktan yapılan açıklamada 2025 yılı için başlatılan hedef ülkelerin belirlenmesi çalışmalarının ilk aşamasında, halihazırda bakanlıkça yürütülen Uzak Ülkeler ve İslam İşbirliği Teşkilatı Üyeleri ile İhracatı Geliştirme Stratejileri çerçevesinde tespit edilen ülkelere yönelik ihracatın geliştirilmesi odaklı faaliyetlerin etkisinin izlenebilmesi ve listemizde sadece asgari düzeyde değişiklik yapılması amacıyla bu Stratejiler kapsamındaki 35 ülkenin tamamının 2024 yılında olduğu gibi, 2025 yılında da ihracatta hedef ülkeler listesine alınmış durumda olduğu bildirildi.
Tüm değerlendirmeler sonucunda, bakanlıkça yürütülen 973 sayılı İhracat Destekleri Hakkında Karar çerçevesinde ilave destek uygulanmak üzere belirlenen 55 ülke şu şekilde sıralandı:
“Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, Avustralya, Azerbaycan, Bahreyn, Bangladeş, Birleşik Arap Emirlikleri, Birleşik Krallık, Bosna Hersek, Brezilya, Cezayir, Çekya, Çin Halk Cumhuriyeti, Endonezya, Etiyopya, Fas, Fildişi Sahili, Filipinler, Fransa, Gana, Güney Afrika Cumhuriyeti, Güney Kore, Hindistan, Irak, İspanya, İtalya, Japonya, Kamboçya, Kanada, Katar, Kenya, Kolombiya, Kuveyt, Libya, Malezya, Meksika, Mısır, Nijerya, Özbekistan, Pakistan, Peru, Portekiz, Romanya, Rusya Federasyonu, Senegal, Sırbistan, Suudi Arabistan, Şili, Tanzanya, Tayland, Tunus, Umman, Ürdün, Venezuela ve Vietnam.”
2025 yılı için ihracatta hedef ülkeler listesine yeni olarak ‘Irak ve Sırbistan’ın dahil edildiği belirtilen açıklamada şöyle denildi:
“Hedef ülkeler belirlenirken, her yıl olduğu gibi 2025 yılında da küresel siyasi ve ekonomik konjonktür dikkate alınarak, geleneksel pazarlarımızdaki muhtemel daralmanın ihracatımıza etkilerinin azaltılması ve alternatif pazarlara ihracatımızın arttırılması hedefleri doğrultusunda firmalarımızın yönlendirilebileceği farklı hedef pazarların tespit edilmesi amacıyla Makroekonomik Göstergeler, Büyüme-Pay Matrisi ve Pazar Çeşitlendirmesi Analizleri temel alınarak çalışmalar yapılmıştır.”
Hibya Haber Ajansı
Hibya Haber Ajansı, Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.