DMM'den tüketicilere haksız fiyat artışlarına itiraz yöntemleri
Gündem
08.01.2025 - 17:05, Güncelleme:
08.01.2025 - 17:05 85 kez okundu.
DMM'den tüketicilere haksız fiyat artışlarına itiraz yöntemleri
İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM), serbest piyasa ilkeleri çerçevesinde adil rekabetin sağlanması ve tüketicilerin korunması amacıyla ülke genelinde denetimlerin devam ettiğini duyurdu.
DMM'den yapılan açıklamaya göre, tüketicilerin, günlük hayatta karşılaştıkları haksız fiyat artışları veya stokçulukla ilgili şikayetlerini kolaylıkla iletebilmeleri için çeşitli yöntemler sunuluyor.
Yapılan açıklamada tüketicilerin, şikayetlerini resmi kurumlara ulaştırabilecekleri yollar hakkında şunlar kaydedildi:
"Ticaret Bakanlığı'nın Alo 175 Tüketici Danışma Hattını arayarak, e-Devlet üzerinden "Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi" yazarak,Haksız Fiyat Artışı Şikayet Sistemi (HFA) mobil uygulaması aracılığıyla Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinden, bulundukları illerdeki ticaret müdürlüklerine giderek bizzat başvuru yaparak.Bu yöntemler sayesinde tüketicilerin yaşadığı sorunlar, ilgili kurumlar tarafından daha hızlı bir şekilde ele alınacak ve gerekli önlemler alınabilecektir."
Hibya Haber Ajansı
İletişim Başkanlığı Dezenformasyonla Mücadele Merkezi (DMM), serbest piyasa ilkeleri çerçevesinde adil rekabetin sağlanması ve tüketicilerin korunması amacıyla ülke genelinde denetimlerin devam ettiğini duyurdu.
DMM'den yapılan açıklamaya göre, tüketicilerin, günlük hayatta karşılaştıkları haksız fiyat artışları veya stokçulukla ilgili şikayetlerini kolaylıkla iletebilmeleri için çeşitli yöntemler sunuluyor.
Yapılan açıklamada tüketicilerin, şikayetlerini resmi kurumlara ulaştırabilecekleri yollar hakkında şunlar kaydedildi:
"Ticaret Bakanlığı'nın Alo 175 Tüketici Danışma Hattını arayarak, e-Devlet üzerinden "Haksız Fiyat Artışı Şikayet Bildirimi" yazarak,Haksız Fiyat Artışı Şikayet Sistemi (HFA) mobil uygulaması aracılığıyla Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) üzerinden, bulundukları illerdeki ticaret müdürlüklerine giderek bizzat başvuru yaparak.Bu yöntemler sayesinde tüketicilerin yaşadığı sorunlar, ilgili kurumlar tarafından daha hızlı bir şekilde ele alınacak ve gerekli önlemler alınabilecektir."
Hibya Haber Ajansı
Hibya Haber Ajansı, Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.