Altun: Kriz yönetimi sürecinde bilgi ve algı operasyonlarına karşı çalışıyoruz

Gündem 04.02.2025 - 10:27, Güncelleme: 04.02.2025 - 10:27 68 kez okundu.
 

Altun: Kriz yönetimi sürecinde bilgi ve algı operasyonlarına karşı çalışıyoruz

Ankara, 4 Şubat (Hibya) - İletişim Başkanı Fahrettin Altun, 6 Şubat Depremleri Sempozyumu'nda konuşma gerçekleştirdi.
İletişim Başkanı Fahrettin Altun, 6 Şubat Depremleri Sempozyumu'nda konuştu.  Altun'un konuşmasında öne çıkanlar şöyle: "6 Şubat depremlerinin ardından kimi kesimlerin bile isteye kimi kesimlerin manipüle edilerek dezenformasyon ürettiklerini gördük. Bu dezenformasyon girişimlerinin de ne yazık ki can kayıplarına yol açabildiğine şahitlik ettik. Toplumda huzursuzluk, panik ve güvensizlik yaratan dezenformasyona karşı mücadelemizi biz afet sırasında da kararlılıkla yürüttük. Afet halinde acil müdahale ve hekim yardımı organizasyonu kadar kamuoyunun hızlı, doğru ve şeffaf bir biçimde bilgilendirmenin de ne denli hayati olduğunu hep beraber gözlemledik. O süreçte biz İletişim Başkanlığı olarak bir yandan bu dezenformasyon faaliyetleriyle etkin ve hızlı şekilde mücadele ederken diğer yandan kamu yayıncılarımızın, ulusal ve uluslararası medya kuruluşlarının sorumlu yayıncılık ilkelerine sadık kalarak hakikatin sesini milletimize, dünyaya duyurmalarına katkıda bulunmaya çalıştık. Afet iletişimi, afete hazırlık süreçlerinin, afet yönetiminin, afet sonrası ihya ve inşa çalışmalarının önemli bir basamağıdır. Bu kapsamda afet iletişiminin temel esaslarını ortaya koymak için çok sayıda bilimsel çalışmaya imza atmaya gayret ediyoruz. Ulusal ve Uluslararası Alanlarda Afet ve Kriz İletişimi temalı düzenlediğimiz panel, çalıştay ve sempozyumların yanı sıra üç dilde hazırladığımız kitapları kamuoyuna sunduk. Bugün de asrın felaketinin ikinci yılında İnşa ve İhya Çalışmaları isimli kitabımızı da bu toplantı vesilesiyle kamuoyunun istifadesine sunuyoruz. Gerçekleştirilen tüm bu çalışmalarla kriz dönemlerinde kritik rol üstlenen tüm paydaşlarımız için bir kamusal iletişim farkındalığı oluşturmak istiyoruz. Yine afet yönetimi sürecinde Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı olarak devlet ve millet arasında bir iletişim köprüsü görevi gören CİMER çatısı altında “CİMER Deprem Acil” uygulamasını hayata geçirdik. Böylece ilgili kurumlarımızla depremden etkilenen vatandaşlarımızın daha hızlı bir şekilde iletişim kurmasını sağlayacak etkin bir iletişim kanalı oluşturduk. İletişim kampanyalarıyla halkımızın dayanışma ruhunun sağlıklı bir şekilde sergilenebileceği mecralar oluşturmaya çalıştık. Büyük ve güçlü bir ülke olarak bir yandan krizlerin olmaması için çabalamalı öte yandan da krizlere karşı hazırlıklı olmalıyız. İletişim Başkanlığı olarak bizler kriz yönetimi sürecinde bilhassa yanlış bilgi ve algı operasyonlarına karşı hızlı, doğru ve etkin bir bilgi akışının sağlanması için çalışıyoruz, bu süreçte etkin mekanizmaları kurumsallaştırmaya çalışıyoruz." Hibya Haber Ajansı
Ankara, 4 Şubat (Hibya) - İletişim Başkanı Fahrettin Altun, 6 Şubat Depremleri Sempozyumu'nda konuşma gerçekleştirdi.
İletişim Başkanı Fahrettin Altun, 6 Şubat Depremleri Sempozyumu'nda konuştu.  Altun'un konuşmasında öne çıkanlar şöyle: "6 Şubat depremlerinin ardından kimi kesimlerin bile isteye kimi kesimlerin manipüle edilerek dezenformasyon ürettiklerini gördük. Bu dezenformasyon girişimlerinin de ne yazık ki can kayıplarına yol açabildiğine şahitlik ettik. Toplumda huzursuzluk, panik ve güvensizlik yaratan dezenformasyona karşı mücadelemizi biz afet sırasında da kararlılıkla yürüttük. Afet halinde acil müdahale ve hekim yardımı organizasyonu kadar kamuoyunun hızlı, doğru ve şeffaf bir biçimde bilgilendirmenin de ne denli hayati olduğunu hep beraber gözlemledik. O süreçte biz İletişim Başkanlığı olarak bir yandan bu dezenformasyon faaliyetleriyle etkin ve hızlı şekilde mücadele ederken diğer yandan kamu yayıncılarımızın, ulusal ve uluslararası medya kuruluşlarının sorumlu yayıncılık ilkelerine sadık kalarak hakikatin sesini milletimize, dünyaya duyurmalarına katkıda bulunmaya çalıştık. Afet iletişimi, afete hazırlık süreçlerinin, afet yönetiminin, afet sonrası ihya ve inşa çalışmalarının önemli bir basamağıdır. Bu kapsamda afet iletişiminin temel esaslarını ortaya koymak için çok sayıda bilimsel çalışmaya imza atmaya gayret ediyoruz. Ulusal ve Uluslararası Alanlarda Afet ve Kriz İletişimi temalı düzenlediğimiz panel, çalıştay ve sempozyumların yanı sıra üç dilde hazırladığımız kitapları kamuoyuna sunduk. Bugün de asrın felaketinin ikinci yılında İnşa ve İhya Çalışmaları isimli kitabımızı da bu toplantı vesilesiyle kamuoyunun istifadesine sunuyoruz. Gerçekleştirilen tüm bu çalışmalarla kriz dönemlerinde kritik rol üstlenen tüm paydaşlarımız için bir kamusal iletişim farkındalığı oluşturmak istiyoruz. Yine afet yönetimi sürecinde Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı olarak devlet ve millet arasında bir iletişim köprüsü görevi gören CİMER çatısı altında “CİMER Deprem Acil” uygulamasını hayata geçirdik. Böylece ilgili kurumlarımızla depremden etkilenen vatandaşlarımızın daha hızlı bir şekilde iletişim kurmasını sağlayacak etkin bir iletişim kanalı oluşturduk. İletişim kampanyalarıyla halkımızın dayanışma ruhunun sağlıklı bir şekilde sergilenebileceği mecralar oluşturmaya çalıştık. Büyük ve güçlü bir ülke olarak bir yandan krizlerin olmaması için çabalamalı öte yandan da krizlere karşı hazırlıklı olmalıyız. İletişim Başkanlığı olarak bizler kriz yönetimi sürecinde bilhassa yanlış bilgi ve algı operasyonlarına karşı hızlı, doğru ve etkin bir bilgi akışının sağlanması için çalışıyoruz, bu süreçte etkin mekanizmaları kurumsallaştırmaya çalışıyoruz." Hibya Haber Ajansı
Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve adliyehaber.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.