"ABD’li TikTok kullanıcılarının yeni favorisi: Çin’in RedNote uygulaması"
Gündem
17.01.2025 - 18:10, Güncelleme:
17.01.2025 - 18:10 45 kez okundu.
"ABD’li TikTok kullanıcılarının yeni favorisi: Çin’in RedNote uygulaması"
CGTN Muhabiri Chen Tingyao, Çin merkezli sosyal medya uygulaması RedNote'un (Çin’deki adıyla Xiaohongshu), son günlerde ABD’de oldukça popüler hale geldiğini belirtti.
CGTN Muhabiri Chen Tingyao, Çin merkezli sosyal medya uygulaması RedNote'un (Çin’deki adıyla Xiaohongshu), son günlerde ABD’de oldukça popüler hale geldiğini belirtti. Uygulamanın, Kuzey Amerika bölgesindeki App Store’da en fazla indirilen ücretsiz uygulama olduğunu açıklayan Chen Tingyao "Verilere göre, RedNote’nin mobil uygulamasının ABD’de 8-14 Ocak tarihleri arasında indirilme sayısı, önceki 7 güne kıyasla 20 kattan, geçen yılın aynı dönemine göre ise 30 kattan fazla arttı." dedi.
Peki, RedNote neden ABD’de bu kadar popüler oldu?
Chen Tingyao, RedNote'un bu kadar popüler olmasını şöyle açıkladı:
"Bunun en doğrudan nedeni, ana şirketi Çin merkezli ByteDance’in platformun haklarını devretmemesi veya ABD Yüksek Mahkemesi’nin aksi yönde bir karar almaması durumunda TikTok’un ABD’deki faaliyetlerini kısıtlayacak yasanın 19 Ocak’ta yürürlüğe girecek olması. Bu durum, TikTok’u seven ABD’li internet kullanıcılarını RedNote’ye yönlendirdi. RedNote’nin ABD’de popüler hale gelmesi, Çin ve ABD halklarının birbirini anlamaya ve birbiriyle iletişim kurmaya ne kadar istekli olduğunu da gösteriyor. Bazı ABD’li siyasetçiler Çin’in kalkınmasını ne kadar engellemeye çalışırsa çalışsın veya Çin’in imajını ne kadar karalamaya uğraşırsa uğraşsın, halklar arasındaki bu tür temaslara duyulan arzu engellenemez."
Geçtiğimiz yıllarda Çin ve ABD arasındaki kültürel ve beşeri iletişimin çeşitli engellerle karşılaştığını anımsatan Chen Tingyao, "Bazı ABD’liler, Çin’in kalkınmasından giderek daha fazla endişe duyup Çin’i 'en büyük stratejik rakip' olarak gördü. Ayrışma girişimlerini kışkırtmaktan klikler oluşturmaya kadar çeşitli eylemlerle Çin’in kalkınmasının engellenmesi ve Çin’in baskı altına alınması, artık ABD siyasetinde sözde 'siyasi doğruluk' haline geldi. ABD’de eğitim gören Çinli öğrencilere yönelik haksız sorgulamalar ve taciz gibi eylemler, iki halk arasındaki temaslara gölge düşürdü." ifadelerine yer verdi.
ABD'li gençler eğitim ve iletişim için Çin’e geldi
Çin ve ABD’nin ortak çabalarıyla iki ülke arasındaki bazı alanlardaki iletişim ve iş birliğinde canlanmalar görüldüğüne dikkat çeken Chen Tingyao, şunları aktardı:
"2024 yılında, ABD’nin 50 eyaletinden ve Washington DC’den yaklaşık 15 bin genç, iletişim ve öğrenim amacıyla Çin’i ziyaret etti. Çin’de yabancıların ülkeye girişini kolaylaştırmak için atılan adımlar sayesinde 'China Travel', internette en çok kullanılan ifadelerden biri haline geldi. Pek çok ABD’li fenomen, Çin’i ziyaret ederek burada yaşadıkları deneyimleri, yedikleri güzel yemekleri ve gördükleri muhteşem manzaraları ABD halkının yanı sıra dünya genelindeki takipçileriyle paylaştı. Tarih boyunca, iki halk arasındaki olumlu etkileşimler, Çin-ABD ilişkilerini defalarca dip bir noktadan kurtardı. Bugün de iki halk, somut adımlarıyla şu mesajı veriyor: Çin-ABD ilişkilerinin kapısı halk tarafından açılır ve bir kez açıldığında bir daha asla kapanmaz."
Chen Tingyao, birkaç gün içinde yeni ABD yönetiminin göreve başlayacağını hatırlatarak "ABD’li politika yapıcılar, ikili ilişkilerin istikrarlı bir şekilde geliştirilmesini hızlandırmak amacıyla iki halkın iletişim arzularına yanıt vermeli ve Çin ile birlikte halklar arasındaki temasları güçlendirecek 'köprüleri' kurmalı." dedi.
Hibya Haber Ajansı
CGTN Muhabiri Chen Tingyao, Çin merkezli sosyal medya uygulaması RedNote'un (Çin’deki adıyla Xiaohongshu), son günlerde ABD’de oldukça popüler hale geldiğini belirtti.
CGTN Muhabiri Chen Tingyao, Çin merkezli sosyal medya uygulaması RedNote'un (Çin’deki adıyla Xiaohongshu), son günlerde ABD’de oldukça popüler hale geldiğini belirtti. Uygulamanın, Kuzey Amerika bölgesindeki App Store’da en fazla indirilen ücretsiz uygulama olduğunu açıklayan Chen Tingyao "Verilere göre, RedNote’nin mobil uygulamasının ABD’de 8-14 Ocak tarihleri arasında indirilme sayısı, önceki 7 güne kıyasla 20 kattan, geçen yılın aynı dönemine göre ise 30 kattan fazla arttı." dedi.
Peki, RedNote neden ABD’de bu kadar popüler oldu?
Chen Tingyao, RedNote'un bu kadar popüler olmasını şöyle açıkladı:
"Bunun en doğrudan nedeni, ana şirketi Çin merkezli ByteDance’in platformun haklarını devretmemesi veya ABD Yüksek Mahkemesi’nin aksi yönde bir karar almaması durumunda TikTok’un ABD’deki faaliyetlerini kısıtlayacak yasanın 19 Ocak’ta yürürlüğe girecek olması. Bu durum, TikTok’u seven ABD’li internet kullanıcılarını RedNote’ye yönlendirdi. RedNote’nin ABD’de popüler hale gelmesi, Çin ve ABD halklarının birbirini anlamaya ve birbiriyle iletişim kurmaya ne kadar istekli olduğunu da gösteriyor. Bazı ABD’li siyasetçiler Çin’in kalkınmasını ne kadar engellemeye çalışırsa çalışsın veya Çin’in imajını ne kadar karalamaya uğraşırsa uğraşsın, halklar arasındaki bu tür temaslara duyulan arzu engellenemez."
Geçtiğimiz yıllarda Çin ve ABD arasındaki kültürel ve beşeri iletişimin çeşitli engellerle karşılaştığını anımsatan Chen Tingyao, "Bazı ABD’liler, Çin’in kalkınmasından giderek daha fazla endişe duyup Çin’i 'en büyük stratejik rakip' olarak gördü. Ayrışma girişimlerini kışkırtmaktan klikler oluşturmaya kadar çeşitli eylemlerle Çin’in kalkınmasının engellenmesi ve Çin’in baskı altına alınması, artık ABD siyasetinde sözde 'siyasi doğruluk' haline geldi. ABD’de eğitim gören Çinli öğrencilere yönelik haksız sorgulamalar ve taciz gibi eylemler, iki halk arasındaki temaslara gölge düşürdü." ifadelerine yer verdi.
ABD'li gençler eğitim ve iletişim için Çin’e geldi
Çin ve ABD’nin ortak çabalarıyla iki ülke arasındaki bazı alanlardaki iletişim ve iş birliğinde canlanmalar görüldüğüne dikkat çeken Chen Tingyao, şunları aktardı:
"2024 yılında, ABD’nin 50 eyaletinden ve Washington DC’den yaklaşık 15 bin genç, iletişim ve öğrenim amacıyla Çin’i ziyaret etti. Çin’de yabancıların ülkeye girişini kolaylaştırmak için atılan adımlar sayesinde 'China Travel', internette en çok kullanılan ifadelerden biri haline geldi. Pek çok ABD’li fenomen, Çin’i ziyaret ederek burada yaşadıkları deneyimleri, yedikleri güzel yemekleri ve gördükleri muhteşem manzaraları ABD halkının yanı sıra dünya genelindeki takipçileriyle paylaştı. Tarih boyunca, iki halk arasındaki olumlu etkileşimler, Çin-ABD ilişkilerini defalarca dip bir noktadan kurtardı. Bugün de iki halk, somut adımlarıyla şu mesajı veriyor: Çin-ABD ilişkilerinin kapısı halk tarafından açılır ve bir kez açıldığında bir daha asla kapanmaz."
Chen Tingyao, birkaç gün içinde yeni ABD yönetiminin göreve başlayacağını hatırlatarak "ABD’li politika yapıcılar, ikili ilişkilerin istikrarlı bir şekilde geliştirilmesini hızlandırmak amacıyla iki halkın iletişim arzularına yanıt vermeli ve Çin ile birlikte halklar arasındaki temasları güçlendirecek 'köprüleri' kurmalı." dedi.
Hibya Haber Ajansı
Hibya Haber Ajansı, Anadolu Ajansı (AA), İhlas Haber Ajansı (İHA), Demirören Haber Ajansı (DHA) ve diğer ajanslar tarafından eklenen tüm haberler, sitemizin editörlerinin müdahalesi olmadan ajans kanallarından çekilmektedir. Bu haberlerde yer alan hukuki muhataplar haberi geçen ajanslar olup sitemizin hiç bir editörü sorumlu tutulamaz...
Habere ifade bırak !
Bu habere hiç ifade kullanılmamış ilk ifadeyi siz kullanın.
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları
(0)
Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.