"Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” başlıyor

Ticaret Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre, 16 Ekim tarihinde Türkiye Odalar Borsalar Birliği’nin ev sahipliğinde düzenlenen tanıtım toplantısında Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü Reklam Kurulu Başkanlığı, Hazine ve Maliye Bakanlığı Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı, Reklam Özdenetim Kurulu temsilcileri, reklam sektörü temsilcileri ve kamuoyunda “influencer” olarak bilinen ve takipçi sayıları ile etkileyici güçleri yüksek sosyal medya etkileyicileri katıldı.   Tüketici haklarından vergi mevzuatına, sosyal medya reklamlarının etik kurallar çerçevesinde nasıl yönetileceğinden reklamda kişisel verilerin korunmasına kadar geniş bir yelpazede güncel bilgilerin aktarılacağı “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” ile sosyal medya etkileyicilerinin (influencerların) daha şeffaf, güvenilir ve etik bir reklam anlayışını benimsemesi amaçlandığı belirtildi. Açıklamada, "İlk etapta 300 binden fazla takipçiye sahip sosyal medya etkileyicilerinin katılabileceği bu eğitim programında sosyal medya etkileyicilerinin pazarlama iletişiminde dikkat etmeleri gereken yasal ve etik ilkeleri öğrenme fırsatı bulacağı ifade edilmiştir. İlki 25 Kasım’da düzenlenecek ve 1 yıl boyunca 2 ayda bir yüz yüze yapılması planlanan bu program neticesinde eğitimi tamamlayan katılımcıların katılım belgesi alma hakkına sahip olacağı ve isimlerinin Reklam Özdenetim Kurulu’nun internet sitesinde yayınlanacağı belirtilmiştir. Böylelikle yasal, etik ve sorumlu pazarlama iletişimi değerlerini destekleyen sosyal medya etkileyicilerinin, markaların gözünde de kendilerini farklı kılacağı önemle vurgulanmıştır. " bilgisi verildi. Bu kapsamda Ticaret Bakanlığı,  “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” ile sosyal medya etkileyicilerine faaliyetlerini yasal mevzuat çerçevesinde sürdürmeleri için gerekli bilincin kazandırılması ve böylece tüketicilerin doğru bilgilendirilmesi ve bilinçlendirilmesinin amaçlandığını belirterek  geleneksel mecralarda olduğu gibi dijital mecralarda da tüketicileri en üst düzeyde korumak için gerekli çalışmaların hassasiyetle yürütüldüğü aktarıldı.   Hibya Haber Ajansı