Huawei'den Yang Chaobin: Yapay zeka merkezli ağ çözümü, operatörlere yardımcı oluyor

Yang'a göre, yüksek kaliteli, düşük maliyetli ve açık kaynaklı yapay zeka modellerinin ortaya çıkması, uygulamalarda çok çeşitli yeni inovasyonlara yol açarak akıllı bir dünyanın ortaya çıkışını hızlandıracak. Yapay zekadaki ilerlemeler toplumu üç düzeyde dönüştürecek. Tüketicilere gerçekten kişiselleştirilmiş bir deneyim sağlayacak, kuruluşlarda akıllı işbirliğini teşvik edecek ve herkes için daha kapsayıcı bir zeka için zemin hazırlayacak. ICT endüstrisine gelince, gelişen teknoloji ve daha çeşitli uygulama senaryoları benzeri görülmemiş büyüme fırsatları yaratırken ağ altyapısı için de çıtayı yükseltecek. Bu fırsatlardan en iyi şekilde yararlanmak için operatörlerin ağ bant genişliği, gecikme süresi, kapsama alanı ve İşletme ve Bakım konularında kapsamlı atılımlar yapması gerekiyor. "Huawei'nin Yapay Zeka Merkezli Ağ çözümü, bu ihtiyaçları karşılamak için tasarlandı" diyen Yang, şöyle devam etti:  "Bu çözüm, tüm alanlara bağlanabilirliği mümkün kılmak için ağ yeteneklerinde devrim yaratıyor. Uygulama odaklı İşletme ve Bakıma doğru geçişi güçlendirecek ve yapay zekanın sunduğu yeni fırsatlardan tam olarak yararlanmak için telekom hizmet ve iş modellerini yeniden şekillendirecek." Yapay zeka merkezli ağlar – Dört katmanlı bir yaklaşım Yang Huawei'nin çözümünün, operatörlerin yapay zeka destekli yeni uygulamaların artışına daha iyi hazırlanmasına nasıl yardımcı olabileceğini açıklayarak yolda karşılaşacakları zorlukları detaylandırdı. "Tüm alan bağlantısı: Yapay zeka ve ağlar arasında daha derinlemesine işbirliği sayesinde operatörler yönlendirme, bant genişliği vb. için kaynak düzenlemesini optimize edebilecek. Bu, akıllı uygulamalara evrensel ağ erişimi, ultra yüksek yukarı ve aşağı bağlantı ve SLA güvencesi sağlayacak. "Uygulama odaklı İşletme ve Bakım: Yapay zeka uygulamalarındaki gelişmeler, daha karmaşık hizmet senaryoları ile çok çeşitli deneyim gereksinimlerine yol açacak. Bu geleneksel, kaynak odaklı ağ İşletme ve Bakımından daha uygulama odaklı bir yaklaşıma geçişi gerektirecek. Huawei'nin Telekom Temel Modeli öngörücü ve proaktif İşletme ve Bakımı, uygulama düzeyinde farkındalığa dayalı deneyim optimizasyonunu ve özel, daha ince detaylı işlemleri destekliyor. Operatörler, kullanıcı deneyimini tamamen yeni seviyelere taşırken ağ İşletme ve Bakım verimliliğini önemli ölçüde artırabilecekler. "Güçlendirilmiş AI-to-X hizmetleri: Bireysel kullanıcı düzeyinde, yapay zeka merkezli ağlar, ihtiyaç duyulan bant genişliği, gecikme süresi ve güvenilirlik düzeylerini tam olarak atayarak farklı yapay zeka senaryoları için doğru deneyimi sunabiliyor. Kurumsal düzeyde, kişiden kişiye etkileşimler için yapılandırılmış kapasite ve yanıt sürelerindeki darboğazları aşabiliyor, ağları kişiden aracıya ve hatta aracıdan aracıya etkileşimi destekleyecek şekilde geliştirebiliyor. Toplumsal düzeyde ise yapay zeka merkezli ağlar, eğitim ve sağlık hizmetleri gibi kamu hizmetlerinde yapay zekanın benimsenmesini hızlandırmak için her yerde bağlantıya olanak tanıyarak dünyanın dört bir yanındaki topluluklara daha kapsayıcı bir değer sağlayacak. "Yenilikçi iş modelleri: Son olarak, farklı deneyim gereksinimleri, operatörlere daha geniş bir ölçev yelpazesinden para kazanan yeni iş modellerini keşfetme fırsatı verecek. Esasen, yapay zeka merkezli ağlar, operatörlerin geleneksel trafik tabanlı para kazanmanın ötesine geçerek deneyimin kendisinden para kazanmaya başlamasına olanak tanıyacak. Bu, bağlanabilirliğin tüm potansiyelini ortaya çıkaracak ve yeni gelir akışlarının önünü açacak." Yang Chaobin sözlerini şöyle tamamladı:  "Telekom sektörü genelinde el ele vermeli ve birlikte çalışmalıyız. Ağ yeteneklerini ortaya çıkararak, farklı sektörlerle işbirliği yaparak ve senaryoya özel inovasyona girişerek yapay zeka çağındaki yeni büyüme fırsatlarından en iyi şekilde yararlanabilir ve dünyayı daha parlak, daha akıllı bir geleceğe bir adım daha yaklaştırabiliriz." MWC Barcelona 2025, 3 - 6 Mart tarihleri arasında İspanya'nın Barselona kentinde düzenleniyor. Etkinlik süresince Huawei, Fira Gran Via Hall 1'deki 1H50 numaralı standında en yeni ürün ve çözümlerini sergileyecek. 2025 yılında, ticari 5G-Advanced dağıtımı hızlanacak ve yapay zeka, operatörlerin iş, altyapı ve İşletme ve Bakım süreçlerini yeniden şekillendirmesine yardımcı olacak. Huawei, akıllı bir dünyaya geçişi hızlandırmak adına dünyanın dört bir yanındaki operatör ve iş ortaklarıyla aktif olarak çalışıyor. Hibya Haber Ajansı