IEA: Elektrikli araçlar için küresel yıllık batarya talebi 1 terawatt-saati aştı

IEA'nın konuyla ilgili analizinde, "Bu, 2018'de görülen batarya talebinin 10 katı. Aynı zamanda, bataryalı bir elektrikli otomobil için batarya paketinin ortalama fiyatı kilovat-saat başına 100 doların altına düştü - bu genellikle geleneksel modellerle maliyet konusunda rekabet etmek için önemli bir eşik olarak düşünülür" denildi. Pazardaki hızlı büyümede, batarya minerallerinin ucuzlamasının "önemli bir itici güç" olduğu belirtilen IEA analizinde, özellikle lityum fiyatlarının 2022'deki zirve noktasından yüzde 85'ten fazla düştüğüne dikkat çekilerek, şöyle denildi: "Bununla birlikte, batarya endüstrisindeki hızlı ilerlemeler de fiyat düşüşlerini destekliyor. Yıllar süren yatırımların ardından, küresel pil üretim kapasitesi 2021 ve 2024 yılları arasında neredeyse üç katına çıkarak 3 TWh'ye ulaştı ve geçen yılki talep seviyesinin üç katına ulaştı. Önümüzdeki beş yıl içinde, duyurulan tüm projelerin inşa edilmesi halinde üretim kapasitesi bir kez daha üç katına çıkabilir." Bu eğilimlerin, akü endüstrisinin gelişiminin yeni bir aşamasına girdiğine işaret ettiği de vurgulanan analizde, bölgesel ve küçük olan pazarların artık küresel ve çok büyük olduğu vurgulandı ve şöyle devam edildi: "İleriye baktığımızda, ölçek ekonomileri, tedarik zinciri boyunca ortaklıklar, üretim verimliliği ve yenilikleri hızlı bir şekilde pazara sunma kapasitesi rekabet için çok önemli olacaktır. Bu da muhtemelen sektörde daha fazla konsolidasyonla sonuçlanacak ve aynı zamanda akü tedarik zincirlerini coğrafi olarak çeşitlendirmeye yönelik hükümet kaynaklı çabalarla yeniden şekillenecektir."   Hibya Haber Ajansı